Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2013

Aβοκάντο

Ένα άλλο τρόφιμο που μπορούν να φάνε όσοι έχασαν πολύ βάρος με τη δίαιτα και θέλουν να το επανακτήσουν είναι το αβοκάντο. Είναι ένα τροπικό φρούτο, το οποίο, επειδή έχει ελάχιστα φυσικά σάκχαρα (είναι δηλ. άγλυκο) πολλοί το θεωρούν λαχανικό. Ούτως ή άλλως χρησιμοποιείται κυρίως σε σαλάτες (όπως και η ντομάτα, που ουσιαστικά είναι ένα πολύ όξινο φρούτο και όχι λαχανικό) και κανείς δεν παίρνει να φάει αβοκάντο για φρούτο. Παρόλο που στις αυστηρές αμερικάνικες δίαιτες, το αβοκάντο, όπως και όλα τα φρούτα, απαγορεύεται, στις ήπιες αμερικάνικες δίαιτες (που είναι κι αυτές πολύ πιο αυστηρές από τη δικιά μου) επιτρέπεται.
Ενώ είναι τροπικό φρούτο, η καλλιέργειά του έχει αυξηθεί πολύ στη χώρα μας, και γίνεται στην Κρήτη, όπου το κλίμα είναι το πιο ιδανικό για τροπικά είδη.
Είναι πλούσιο σε ω-3 λιπαρά και βοηθά στην απορρόφηση των καροτενοϊδών από τον οργανισμό. Περιέχει πολύ περισσότερο κάλιο από τη μπανάνα, φυλλικό οξύ και βιταμίνες.
Έχει γεύση βουτυράτη και πρέπει να είναι εντελώς ώριμο για να φαγωθεί, αλλιώς, αν είναι δηλαδή άγουρο, είναι σαν ξύλο και η γεύση του είναι αηδία. Καταλαβαίνουμε ότι ωρίμασε όταν είναι σκούρο πράσινο και μαλακό όταν το πιέζουμε (όχι βέβαια μαλακό σαπισμένο). Ωριμάζει όπως και τα ακτινίδια, εκτός ψυγείου, σε χαρτοσακούλα του μανάβη, παρέα με ένα μήλο.
Για να το φάμε, το πλένουμε, το κόβουμε στη μέση, αφαιρούμε το  κουκούτσι και βγάζουμε τη σάρκα με κουτάλι μέσα από τη φλούδα. Το κόβουμε φετούλες ή το πολτοποιούμε, ανάλογα τι θέλουμε να το κάνουμε.
Τρώγεται στη σαλάτα αλλά και ως ορεκτικό με λεμόνι και αλάτι. Γενικά το περιχύνουμε με λεμόνι γιατί αλλιώς μαυρίζει. Επίσης μπορεί να μπει και στο σάντουιτς, σαν βούτυρο από φρούτο ή σε φετούλες όπως το τυρί.
Ένα μέτριο αβοκάντο έχει περίπου 320 θερμίδες και ένα μεγάλο (των 300 γρ. περίπου) έχει 500! Τέλειο για κάποιον που θέλει να πάρει βάρος υγιεινά, χωρίς να τρώει σκουπίδια.
Και κάτι άσχετο με τη διατροφή: Το λάδι αβοκάντο είναι εξαιρετικό αντιρυτιδικό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για χημικές κρέμες ματιών, λαιμού και προσώπου. Δεν είναι  λιπαρό και έχει ευχάριστη μυρωδιά σαν καραμέλα. Το απλώνεις στο πρόσωπο πριν τον ύπνο και μένει όλη νύχτα.
Σημ: Δεν επιτρέπεται να το τρώνε ασθενείς που παίρνουν αντιθρομβωτικά, υποφέρουν από ασθένειες που προκαλούν χρόνια διάρροια και από κάποια σπάνια κληρονομικά νοσήματα.
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο συνταγές για σαλάτες, σούπες και ντιπ με αβοκάντο. Εμπρός λοιπόν.
Kαι ένα τελευταίο σχόλιο: Διάβασα πρόσφατα σε κάποιο άρθρο ότι οι επαλείψεις με λάδι αβοκάντο βοηθούν στην ψωρίαση.

2 σχόλια:

  1. re pedia opoios mporei na me voeithisi se kati giati den ksero eixa vgali mikros knidosi kai ksanaevgala tora sta 21mou edo kai 3 mines alla den me enoxlei kai poli mporo na po sxedon midenika ekana kapies eksetaseis pou mou eipe i dermatologos mou den vrikan kati emeinan akoma 2 den exo lefta na tis kano den einai ekei to thema mou thelo na sas po oti ekana mia eksetasi giati eimai alergikos tipos ego panta me epiane alergia ekana tin eksetasi autin ti anososferini IgE kai einai 126.6 mou eipe i mikroviollogos oti kapou eisai alergikos leo ego entaksei orea toulaxiston tha vro pou eimai alergikos kai ola kala mou leei nai to leo stin dermatologo mou kai mou leei oxi auto einai prodiathesi gia alergia mipos einai xazei i etsi einai an mporei kapoios na mou apantisi kapoios pou kserei tha to ektimousa poli sas euxaristo..kai euxomai oti kalitero se olous

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως η ανοσοσφαιρίνη είναι ένδειξη. Εγώ με χαμηλή ανοσοσφαιρίνη, στα κατώτερα φυσιολογική ήμουν τίγκα στην κνίδωση, άλλος με ανοσοσφαιρίνη στα ουράνια (400 νομίζω) δεν είχε κανένα αλλεργικό σύμπτωμα. Είναι ενδεικτικό ότι μπορεί να είσαι αλλεργικό άτομο, αλλά ουσιαστικά δεν σε βοηθάει και σε τίποτα πρακτικά, παρά μόνο σου λέει συνέχισε να ψάχνεσαι.

      Διαγραφή