Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011

Με τι αντικαθιστούμε τις απαγορευμένες τροφές.

Οι τοπ απαγορευμένες τροφές για τη δίαιτα είναι η ζάχαρη παντός είδους, η μαγιά και το άσπρο αλεύρι. Στις αναρτήσεις για το ψωμί και τα sugar cravings έδωσα εναλλακτικές λύσεις για τα δύο πρώτα.
 Όσον αφορά το άσπρο αλεύρι, τα πράγματα είναι εύκολα, το αντικαθιστούμε με μαύρο δηλ. τρώμε μαύρα μακαρόνια και παρασκευάσματα με μαύρο αλεύρι. Στην αρχή η γεύση τους μπορεί να μην μας αρέσει επειδή έχουμε συνηθίσει την πιο γλυκερή γεύση του άσπρου αλευριού. Καθώς όμως θα περνάει ο καιρός, θα δούμε ότι τελικά είναι πολύ πιο νόστιμα, με πιο γεμάτη γεύση και πιο χορταστικά. Για παράδειγμα εγώ, άσπρα μακαρόνια σκέτα χωρίς σάλτσα ή τυρί δεν μπορώ να τα φάω με τίποτα ενώ τα μαύρα τα τρώω με ευχαρίστηση. Δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να ισχύσει για τον καθένα, πάντως αξίζει η  προσπάθεια. Όταν αρχίσω να δίνω τις συνταγές (σε αυτό το ιστολόγιο θα τις δώσω μαζεμένες γιατί στο παλιό τις είχα σκόρπιες) θα περιλάβω και διάφορες σάλτσες για ζυμαρικά που επιτρέπονται από τη δίαιτα. Έτσι η σάλτσα θα καλύπτει τη γεύση, σε περίπτωση που σε κάποιον δεν αρέσει το μαύρο μακαρόνι.
Προσοχή! Τα μαύρα (αναποφλοίωτα) τρόφιμα είναι καλύτερο να είναι βιολογικά γιατί εφόσον διατηρούν τη φλούδα, διατηρούν και τα φυτοφάρμακα που πέφτουν στη φλούδα. Τώρα όλα τα μεγάλα σουπερμάρκετ διαθέτουν βιολογικό μαύρο αλεύρι. Τα μακαρόνια, επειδή συνήθως είναι εξωτερικού, τα βρίσκεις περισσότερο σε καταστήματα υγιεινής διατροφής, αλλά οι τιμές τους είναι προσιτές.
Σχετικά με τις άλλες απαγορευμένες τροφές:
-Για τα αλλαντικά δεν υπάρχει εναλλακτική. Εξάλλου δεν είναι μια τροφή απαραίτητη.
-Τα μανιτάρια, δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς που να υποφέρει αν δεν τα φάει
-To κρασί και η μπύρα, κι αυτά δεν είναι απαραίτητα, εκτός αν είναι κανείς δέσμιος του αλκοόλ, οπότε έχει σοβαρότερο πρόβλημα από την κνίδωση για ν'ασχοληθεί
-Αυτό που είναι όντως πρόβλημα είναι οι έτοιμες τροφές σουπερμάρκετ, κυλικείου κλπ. Είναι μια λύση όταν είμαστε πολύ κουρασμένοι για ν'ασχοληθούμε με την κουζίνα, όταν βιαζόμαστε κλπ.  Έλα όμως που είναι απαγορευμένες δια ροπάλου από τη δίαιτα. Τώρα για να πούμε την αλήθεια, αν τύχει και φάμε μια τυρόπιτα ή μια σπανακοτυρόπιτα από το κυλικείο αραιά και πού, δεν χαλάμε τη δίαιτα. Όμως τα σάντουιτς με διαφόρων ειδών ψωμιά κι ετοιματζίδικες σάλτσες και μαγιονέζες, τα τοστ, τα κρουασάν, τα κουλούρια κλπ δεν συμβαδίζουν με τη δίαιτα. Υπάρχουν κάποιες εναλλακτικές για γρήγορα και εύκολα σνακ που θα μας χορτάσουν χωρίς να χαλάσουμε τη δίαιτα:
-ξηροί καρποί (αμύγδαλα, καρύδια κλπ)
-φρυγανίτσες ολικής χωρίς μαγιά ποτισμένες με λίγο λάδι ή με τυρί
-ένα αυγό με τυρί
-γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και φρούτα

Ολα τα παραπάνω είναι γρήγορα σνακ, δεν χρειάζονται  ιδιαίτερη προετοιμασία ή πλυσίματα και είναι ιδανική λύση για όταν βιαζόμαστε ή είμαστε κουρασμένοι.

4 σχόλια:

  1. Άννα καλησπέρα, για τις φρυγανίες που αναφέρεις, έχω βρει μερικές ολικής άλεσης και με σίκαλη αλλά στα συστατικά που κοίταξα γράφει ότι έχει και αλεύρι σίτου....σίγουρα περιέχει και ζάχαρη μέσα. Κάνουν αυτές; Αλλιώς δεν έχω βρει άλλες που να επιτρέπονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ αυτές έτρωγα αλλά όχι συχνά, δυο φορές την εβδομάδα. Μάλιστα έτρωγα τις FORMA που νομίζω δεν έχουν καθόλου ζάχαρη. Αλλά επειδή έχουν μαγιά, τις έτρωγα μόνο δυο φορές την εβδομάδα για πρωινό, κι αυτό αφού είχα καθαρίσει αρκετά, προς το μέσον της δίαιτας.

      Διαγραφή
  2. Επίσης βρώμη σε μορφή quick oats είναι επιτρεπόμενη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή