Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2011

Ύπνος - ο ρόλος του στην αντιμετώπιση της χρονίας κνίδωσης

Ο ύπνος είναι απαραίτητος για τη διατήρηση της υγείας του οργανισμού και για την αντιμετώπιση κάθε πάθησης. Ο ήρεμος, συνεχής και αδιατάρακτος ύπνος είναι απόλυτα απαραίτητος για την ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και για τους μεγάλους (απλώς λιγότερες ώρες). Ο ύπνος ξεκουράζει, δυναμώνει και ....χορταίνει (ο Καραγκιόζης που είναι μονίμως νηστικός, μονίμως κοιμάται. Αυτό συμβαίνει βέβαια γιατί μειώνονται οι ανάγκες του οργανισμού σε θερμίδες
-Ο ύπνος χτίζει το ανοσοποιητικό, ώστε να μπορεί να καταπολεμά κάθε είδους εισβολέα.
-Ο ύπνος ξεκουράζει το νευρικό σύστημα περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο. Έτσι βοηθά ν' αντιμετωπίσεις με μεγαλύτερη ηρεμία τις δυσκολίες της ημέρας, σωματικές και ψυχολογικές.
-η παρατεταμένη αϋπνία προκαλεί συνεχή έκκριση κορτιζόνης, η οποία αυξάνει τη γλυκόζη του αίματος και δίνει τροφή στην κάντιντα.
-η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε πρόωρη γήρανση του οργανισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μειωμένες ώρες ύπνου προκαλούν μειωμένη παραγωγή ορμονών (όπως στα γεροντάκια)

Τips για καλό ύπνο:

1. Μην τρώτε αμέσως και πέφτετε στο κρεβάτι. Δεν υπάρχει περίπτωση να κοιμηθείτε καλά και θα δείτε σίγουρα έστω έναν εφιάλτη. Το δείπνο σας πρέπει να έχει τελειώσει πολύ πριν πέσετε για ύπνο και φυσικά να μην έχετε φάει τον άμπακο. Το βραδυνό πρέπει να είναι πάντα ελαφρύ (ανάλογα βέβαια με την ηλικία μας, το φύλο, τις σχετικές διατροφικές ανάγκες κλπ. Αλλιώς θα φάει ένας έφηβος αθλητής, αλλιώς ένα γεροντάκι)

2.Μην πέφτετε για ύπνο νηστικοί. Θα στριφογυρνάτε και δεν θα κάνετε καλό ύπνο. Μοιραία θα ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας και θα φάτε μια τοξινοβλακεία (π.χ μπισκότα, σοκολάτες κλπ)

3.Μην πίνετε καφέ το βράδυ. Θα σας κρατήσει ξάγρυπνους ειδικά αν δεν πίνετε καφέ συχνά. Υπάρχουν βέβαια και μυστήριες περιπτώσεις  που πίνουν καφέ και μετά κοιμούνται

4.Μην πίνετε αλκοόλ πριν τον ύπνο. Θα κοιμηθείτε βαριά και θα ροχαλίζετε. Σίγουρα θα δείτε έναν τουλάχιστον εφιάλτη και την άλλη μέρα που θα ξυπνήσετε μπορεί να νιώθετε κουρασμένοι.

5.Για όσους δεν έχουν ακόμη καταφέρουν να κόψουν το κάπνισμα, τουλάχιστον μην καπνίζετε πριν να κοιμηθείτε.

6.Πηγαίνετε περίπου ίδια ώρα για ύπνο κάθε βράδυ (εφόσον αυτό είναι εφικτό από το επάγγελμά σας). Έτσι θα φτιάξει το βιολογικό σας υπνορολόι.

7.Μην πίνετε πορτοκαλάδες το βράδυ. Η βιταμίνη C τονώνει, δεν χαλαρώνει και  δυσκολεύει τον ύπνο. Πιείτε ζεστούτσικο γάλα ή ένα ρόφημα θρούμπι, χαμομήλι, δεντρολίβανο, λουίζα, μέντα κλπ κλπ που ηρεμούν και έχουν δράση κατά της αϋπνίας ( Η γιαγιά μου έβαζε κάτω από το μαξιλάρι κλαδάκια δεντρολίβανου για να της έρθει ύπνος, δεν ξέρω αν αποδίδει).

8.Ένα ζεστό μπάνιο (όχι καυτό) πριν τον ύπνο είναι χαλαρωτικό. Όχι τρίλεπτο ντους, μπάνιο κανονικό με σαπουνάδα, ελαφρύ τρίψιμο και ζεστό νερό. Αυτά βέβαια για όποιον δεν έχει κνίδωση από ζέστη.

9.Φτιάξτε ρουτίνα ύπνου, όπως κάνουμε στα παιδιά π.χ πλένω δόντια, βάζω πυτζάμες, κάνω λίγο μασάζ στα πόδια κλπ με την ίδια σειρά κάθε βράδυ. Το σώμα θα μάθει αυτή τη ρουτίνα κι όταν αυτή αρχίζει, θ'αρχίζει και αυτό να προετοιμάζεται για ύπνο.

10. Μην βλέπετε τηλεόραση ή dvd και μπαμ αμέσως για ύπνο. Κλείστε την τηλεόραση κάποιο χρονικό διάστημα πριν τον ύπνο (η γρήγορη εναλλαγή των χρωματιστών εικόνων σε μια φωτεινή οθόνη, δεν χαλαρώνει αλλά διεγείρει). Πηγαίνετε στο κρεβάτι σας και διαβάστε κάτι ελαφρύ για να νυστάξετε.

11. Μην κάνετε γυμναστική πριν τον ύπνο. Διεγείρει και προκαλεί προβλήματα στον ύπνο.

12. Εάν, εν πάση περιπτώσει, ξαπλώσατε και στριφογυρίζετε κανά μισάωρο, είναι μάταιο. Καλύτερα σηκωθείτε, συνεχίστε να διαβάζετε, πιείτε κανά υπνωτικό αφέψημα και ξαναδοκιμάστε αργότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου