Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011

Μυστικά της διατροφής

1. Ντομάτα
α)Η ντομάτα δεν είναι λαχανικό. Είναι ένα πολύ όξινο φρούτο.
β)Σύμφωνα με ορισμένες μελέτες επιδεινώνει τους πόνους της ρευματοαρθρίτιδας. Αλλά αυτό το διαπιστώνει ο ασθενής μόνος του, με δοκιμές
γ) Η ντομάτα, όπως και κάθε κόκκινο τρόφιμο, βοηθά το αίμα. Ιδανικός για αναιμία, ένας χυμός από καρότο, σπανάκι και ντομάτα.
δ) Το λυκοπένιο της ντομάτας (τοπ ουσία για τον οργανισμό) αυξάνεται με το μαγείρεμα. Για ν'απορροφηθεί όμως χρειάζεται να συνοδεύεται η ντομάτα από λάδι.
ε) Ένα βαθύ πιάτο χωριάτικη σαλάτα με λάδι και ρίγανη, ένα κομματι τυρί και 2-3 παξιμαδάκια ολικής, αποτελεί πλήρες γεύμα
στ) Ένας ντοματοχυμός είναι ό,τι πρέπει για την αναπλήρωση των υγρών και των μετάλλων του οργανισμού που χάνονται λόγω αφυδάτωσης, υπερβολικής ζέστης κλπ.
ζ) Η ντομάτα μπορεί να τριφτεί στα χέρια για ν'απαλύνει το δέρμα τους, να γίνει μάσκα για το πρόσωπο κλπ
η) Εάν για κάποιο λόγο θέλετε να ξεφλουδίσετε τις ντομάτες, βουτήξτε τις για 20-30 δευτερόλεπτα σε νερό που μόλις έβρασε. Τις βγάζετε προσεχτικά, τις κρυώνετε και ξεφλουδίζετε.
στ)Το καλοκαίρι μπορείτε ν'αγοράσετε ντομάτες και να τις κάνετε σάλτσα για το χειμώνα. Είτε απλή (τρίβετε τις ντομάτες και σε σακουλάκια στην κατάψυξη, γίνεται όμως λίγο νερουλή η σάλτσα που θα φτιάξετε στο μαγείρεμα), είτε πιο σύνθετη (με  προσθήκη άλλων υλικών και βράσιμο και σε αποστειρωμένα βάζα. Φυλάσσονται εκτός ψυγείου. Όταν ανοίξουμε ένα βάζο μπαίνει στο ψυγείο και καταναλώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα).

2. Σταφύλι
α)Το σταφύλι περιέχει μόνο του όλες τις βιταμίνες και τα μεταλλικά άλατα που χρειάζεται ο οργανισμός. Τα συστατικά του μοιάζουν πολύ με αυτά του μητρικού γάλακτος.

3.Ακτινίδιο
α) Περιέχει διπλάσια ποσότητα βιταμίνης C από το πορτοκάλι και περισσότερες φυτικές ίνες από το μήλο.
β) Διατηρεί τη θρεπτική του αξία μήνες μετά τη συγκομιδή. Όταν όμως το καθαρίσετε, πρέπει να το φάτε αμέσως
γ) Είναι ιδανικό για τη δυσκοιλιότητα
δ) Πρέπει ν'αποφεύγεται, καθώς και ότι έχει σποράκια, από ασθενείς με προβλήματα στο έντερο όπως εκκολπώματα

4.ΜΠΑΝΑΝΑ
α) Οι μπανάνες πρέπει  να τρώγονται όταν έχουν ωριμάσει (όχι μαυρίσει και λιώσει)
β) Η μπανάνα δεν μπαίνει στο ψυγείο. Δεν αντέχει χαμηλές θερμοκρασίες. Παθαίνει σοκ και μαυρίζει

5.Πιπεριά
α)Μια ωμή πράσινη πιπεριά έχει διπλάσια ποσότητα βιταμίνης C από ένα πορτοκάλι. Το μόνο φυσικό φαγώσιμο που έχει μεγαλύτερη ποσότητα της βιταμίνης αυτής από μια πράσινη πιπεριά, είναι μια κόκκινη πιπεριά.
β)Η πιπεριά έχει στο περίβλημά της κηρώδεις χημικές ουσίες που προστατεύουν από την οξείδωση.Γι 'αυτο η περιεκτικότητά της σε συστατικά παραμένει υψηλή ακόμη και εβδομάδες μετά τη συγκομιδή, ειδικά αν διατηρηθεί στο ψυγείο.

6.Σίδηρος
Όποιος παίρνει χάπια σιδήρου για αναιμία ή τρώει ένα τρόφιμο πλούσιο σίδηρο, πρέπει οπωσδήποτε να το συνοδεύσει με βιταμίνη C, για να μπορέσει ο σίδηρος ν'απορροφηθεί. Δηλ. το χάπι το πίνουμε με πορτοκαλάδα ή λεμονάδα (φυσική εννοείται). Στο κρέας (που περιέχει σίδηρο) βάζουμε λεμόνι, στην πράσινη φυλλώδη σαλάτα (που περιέχει σίδηρο) βάζουμε λεμόνι.

7.Αμύγδαλα
α) έχουν πρεβιοτικές ιδιότητες και αποικίζουν το έντερο με ωφέλιμα βακτήρια, όπως και το γιαούρτι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου