Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011

Μυστικά του μαγειρέματος, της συντήρησης και της κατανάλωσης του φαγητού.

Μερικά μυστικά για ν'αποφύγουμε τις τοξίνες στο φαγητό μας.

1. Δεν τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι. Η διαδικασία αυτή με το συγκεκριμένο τρόφιμο παράγει πολλές τοξίνες. Απλώς το γυαλίζουμε στο λάδι και ρίχνουμε το υγρό (νερό, ντοματοχυμό, ό,τι είναι) για ν΄ αρχίσει ο βρασμός και να μην προλάβει να τσιγαριστεί.

2.Σε όποιο φαγητό μπορεί να γίνει π.χ λαδερά, όσπρια, βάζουμε το λάδι ωμό μετά το τέλος του μαγειρέματος. Έτσι το λάδι δίνει όλα τα θρεπτικά συστατικά του.

3.Όταν πρόκειται να μαγειρέψουμε κρέας (ειδικά μοσχάρι και χοιρινό), πριν το μαγειρέψουμε το ρίχνουμε για 2-3 λεπτά σε νερό που βράζει και κοχλάζει. Ο αφρός που σχηματίζεται περιέχει τις τοξίνες του κρέατος. Πετάμε αυτό το νερό και αρχίζουμε το κανονικό μαγείρεμα. ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε νερό που βράζει και κοχλάζει. Αν βάλουμε το κρέας σε κρύο νερό και τα βράσουμε μαζί, τότε όλα τα χρήσιμα του κρέατος πηγαίνουν στο νερό δηλ. στο ζωμό. Αυτόν τον τρόπο τον χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να φτιάξουμε π.χ δυναμωτική σούπα για παιδί ή άρρωστο. Τότε αποτοξινώνουμε το κρέας σε βραστό νερό και μετά το βάζουμε σε κρύο νερό να βράσει σιγά-σιγά.

4. Η βιταμίνη C που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά κυρίως καθώς και οι βιταμίνες της ομάδας Β (υπεραπαραίτητες για το νευρικό σύστημα) είναι υδατοδιαλυτές. Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερο μένουν στο νερό, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα χάνεται. Γι'αυτό τα φρούτα και τα λαχανικά τα πλένουμε γρήγορα (αλλά καλά) και τα στεγνώνουμε. Για τα λαχανικά υπάρχει ειδικό χειροκίνητο στεγνωτήρι που δουλεύει με φυγοκέντρηση. Επίσης τα βραστά λαχανικά, δεν τα βράζουμε πολλή ώρα (μόλις το κοτσανάκι τρυπιέται με το πηρούνι τα κατεβάζουμε) ούτε με παρα πολύ νερό.

5.Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες Α,D χρειάζονται λίπος για ν'απορροφηθούν από τον οργανισμό. Γι'αυτό δεν τρώμε γιαούρτι ή πίνουμε γάλα 0% αλλά  προτιμάμε ένα που να έχει λίγα λιπαρά έστω 1%, ώστε να μπορέσουν ν'απορροφηθούν οι βιταμίνες από τον οργανισμό.

6.Όταν τρώμε κρέας πρέπει οπωσδήποτε να του βάζουμε λεμόνι και στο τέλος του γεύματος να τρώμε ένα ακαθάριστο (βιολογικό για να μην φάμε και τα φυτοφάρμακα της φλούδας) φρούτο π.χ μήλο, αχλάδι. Το λεμόνι και η φλούδα του φρούτου δεν επιτρέπουν τη δημιουργία (ή αν έχει ήδη κανείς την αύξηση) των αθηρωματικών πλακών στα αγγεία. Οι αθηρωματικές πλάκες είναι υπεύθυνες για το βούλωμα των αγγείων που οδηγεί σε καρδιακή δυσλειτουργία, εγκεφαλικά κλπ. Καλό είναι το κόκκινο κρέας να είναι πολύ περιορισμένο στη διατροφή μας, εκτός αν υπάρχει κάποιο ιατρικό πρόβλημα που επιβάλλει την κατανάλωση κόκκινου κρέατος π.χ αναιμία

7.Κατά τη διάρκεια του γεύματος ή αμέσως μετά δεν πίνουμε νερό. Καλό είναι το νερό να το έχουμε πιει τουλάχιστον 15 λεπτά πριν από το γεύμα. Ο λόγος είναι ότι εμποδίζει τη χώνεψη αραιώνοντας τα γαστρικά υγρά. Νερό μπορούμε να πιούμε μισή ώρα μετά το φαγητό αν έχουμε φάει λαχανικά κλπ ελαφρά ή μία ώρα αν έχουμε φάει κρέας. Εννοείται βέβαια ότι αν διψάμε θα πιούμε και πιο πριν, αν και αν έχουμε πιει το νερό μας 15 λεπτά πριν το γεύμα, έχουμε καλύψει τον οργανισμό μας σε υγρά γι'αυτό το χρονικό διάστημα

8.Την ημέρα που μαγειρέψαμε, εάν περίσσεψε φαγητό, δεν το πετάμε. Το φυλάμε σε ταπεράκι στο ψυγείο (καλύτερα όχι στην κατσαρόλα, αν και είναι μπελάς να γεμίζεις, ν'αδειάζεις και να πλένεις ταπεράκια). Ανάλογα με το είδος του φαγητού είναι και οι μέρες διατήρησής του στο ψυγείο π.χ φαγητά που περιέχουν αυγά καλό είναι να καταναλώνονται την επόμενη ημέρα.
Επίσης το μαγειρεμένο φαγητό μπορεί να χωριστεί σε μερίδες και να μπει στην κατάψυξη και να φαγωθεί πολύ αργότερα.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Το φαγητό που θα βγει από το ψυγείο ή από την κατάψυξη θα πρέπει να ΞΑΝΑΒΡΑΣΕΙ, γιατί ακόμη και η κατάψυξη δεν σκοτώνει τα μικρόβια, απλώς τα κρατά αδρανοποιημένα.

9. Στα ψώνια μας επιλέγουμε λαχανικά και φρούτα εποχής, προσέχουμε π.χ η ντομάτα να έχει σχήμα και χρώμα κανονικής ντομάτας και να μην είναι ίδια με τις άλλες 500 πάνω στον πάγκο. Το φρούτο ή το λαχανικό δεν πειράζει να έχει κι ένα σημαδάκι από έντομο ή να βρούμε ένα σαλιγκαράκι. Αφού αυτό δεν δηλητηριάστηκε, δεν θα δηλητηριαστούμε ούτε εμείς.

10. Τα φρούτα πρέπει να τρώγονται μόνα τους, πριν από το γεύμα ή μεταξύ δύο γευμάτων, όχι καπάκι πάνω από το φαϊ, γιατί τότε τα συστατικά τους πάνε τζάμπα και το υπόλειμμα παράγει τοξίνες. Το καλύτερο είναι να τρώγονται το πρωί για δεκατιανό

11.Υπάρχουν λαχανικά που δεν χρειάζονται ιδιαίτερα λιπάσματα και φυτοφάρμακα π.χ πιπεριές και λαχανικά που τα πήζουν στο φάρμακο π.χ ντομάτες, αγγούρια. Κάνουμε τις επιλογές μας για το αν θα καταναλώσουμε συμβατικά ή βιολογικά. Όσον αφορά τα χόρτα, καλό είναι να ξέρουμε από που τα έχουν μαζέψει π.χ από τις άκρες του δρόμου θα έχουν ρουφήξει μόλυβδο από την άσφαλτο.

12. Τα τρόφιμα ολικής (μακαρόνια, ρύζι, αλεύρι) πρέπει να είναι βιολογικά, γιατί τα τρώμε με τη φλούδα τους και στη φλούδα επικάθονται όλοι οι ψεκασμοί κλπ.

13.Τα βότανα που έχουμε στο ντουλάπι μας για αφεψήματα, πρέπει να τα έχουμε σε μικρές ποσότητες, τις οποίες θ'ανανεώνουμε συχνά. Αλλιώς γεμίζουν σκόρο τροφίμων (αυτές τις μικρές καφέ πεταλουδίτσες που βγαίνουν μέσα απ' τα ντουλάπια). Καλό είναι τα βότανά μας να τα διατηρούμε κλεισμένα ερμητικά σε γυάλινα βάζα.

14.Από τα γάλατα, το πιο συμβατό με τον ανθρώπινο οργανισμό είναι το κατσικίσιο. Είναι και το πιο πλούσιο θρεπτικά γιατί οι κατσίκες γυρίζουν στα βουνά και τρώνε ποικιλία χόρτων.

15.Προτιμάμε να τρώμε πολλά μικρά γεύματα παρά λίγα μεγάλα. Η λήψη πολλών μικρών γευμάτων ξεκουράζει το στομάχι και δεν αφήνει τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος ν'ανεβούν απότομα.

16.Μην πέφτετε  για ύπνο αμέσως μετά από το γεύμα. Περιμένετε λίγο.

17. Τα πολύ ζεστά εως καυτά φαγητά δημιουργούν πρόβλημα στο στομάχι. Περιμένετε λίγο να κρυώσει το φαγητό, φάτε σαλάτα εντωμεταξύ.

18.Τα υπερβολικά πικάντικα και καυτερά φαγητά σκοτώνουν τα καλά βακτήρια του στομάχου. Ναι στα πιπέρια αλλά με μέτρο.

19.Η συνεχής κατανάλωση καφέδων βλάπτει το στομάχι. Προκαλεί παραγωγή γαστρικών υγρών που δεν έχουν τι ν'αλέσουν και αλέθουν το στομάχι. Αντίθετα, ένα καφεδάκι (κατά προτίμηση ελληνικό) μετά το φαγητό είναι καλό γιατί βοηθά στη χώνεψη, τα γαστρικά υγρά έχουν τώρα πράγμα για ν'αλέσουν.

20. Όσο πιο ξεκούραστο είναι το στομάχι, τόσο πιο εύκολα θα γίνεται η πέψη των φαγητών. Όσο λιγότερο μένουν τα φαγητά στο στομάχι και γενικά στο πεπτικό, τόσο πιο φρέσκα λαμβάνονται τα συστατικά τους και τόσο λιγότερες τοξίνες παράγουν τα άχρηστα υπολείμματά τους. Γι' αυτό το φαγητό μας πρέπει να είναι απλό σε συνδυασμούς και υγιεινά μαγειρεμένο και να το μασάμε καλά.

21.Την ψωμιέρα την πλένουμε μια φορά την εβδομάδα με ζεστό νερό και ξύδι γιατί στο μπαγιάτικο ψωμί αναπτύσσεται εντερόκοκκος.

22.Τ' αυγά δεν πρέπει να διατηρούνται στο ψυγειο πλυμενα, γιατί ανοίγουν οι πόροι τους και απορροφούν διάφορα. Πλένουμε όσα θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε.

23. Τα φρούτα και τα λαχανικά πλένονται με κρύο (όχι βέβαια παγωμένο, το χειμώνα το σπάμε με λίγο ζεστό) νερό.

24.Τα φαγητά που διατηρούνται στο ψυγείο  πρέπει να είναι σκεπασμένα.

25.Αν σαπουνίζεται τα φρούτα και τα λαχανικά, προτιμήστε παιδικό απορρυπαντικό πιάτων που  ξεπλένεται εύκολα.

26.Οι νάυλον σακουλίτσες τροφίμων χρησιμοποιούνται μόνο για ξηρά τρόφιμα π.χ φρυγανιές και γενικά για τρόφιμα που δεν έχουν λίπος, γιατί το λίπος των τροφίμων δημιουργεί αντίδραση με τη σακούλα όπως την ποτίζει και παράγεται διοξίνη. Μη φυλάτε λοιπόν τυριά σε νάυλον σακούλες ούτε στο χαρτί του σουπερμάρκετ που έχει μέσα νάυλον. Κατευθείαν σε γυάλινο μπωλ κι όταν ετοιμάζετε π.χ ένα σάντουιτς για να το πάρετε μαζί σας ή μια τυρόπιτα υπάρχουν χάρτινες σακουλίτσες.

27. Το ωμό τρόφιμο π.χ κρέας που έχει αποψυχθεί  απαγορεύεται να καταψυχθεί ξανά. Μόνο αφού μαγειρευτεί. Επίσης δεν ενδείκνυται το ξεπάγωμα με ζεστό νερό κάτω από τη βρύση, μαζεύονται παθογόνοι οργανισμοί στο κρέας. Ο καλύτερος τρόπος απόψυξης είναι να μπει το τρόφιμο από την προηγούμενη ημέρα στη συντήρηση του ψυγείου.

28.Τα καρότα  που έχουμε στο ψυγείο, αν τα αφήσουμε μέσα στη σακούλα μαυρίζουν και μαλακώνουν πολύ αργότερα απ' ότι αν τα βγάζαμε.

29.Τα σκληρά ακτινίδια ωριμάζουν γρηγορότερα αν βάλεις κοντά τους ένα μήλο.

30.Οι ξηροί καρποί είναι καλό να φυλάσσονται σε γυάλινα δοχεία και το καλοκαίρι στο ψυγείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου